judithfontein.reismee.nl

Aangekomen in George

Het is alweer een paar weken geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst. We zijn inmiddels alweer over de helft van de outreach! De afgelopen twee weken waren we in Muizenberg, een hele mooie plaats aan de kust (5 min lopen van het strand). In 45 min met de trein zaten we in het centrum van Kaapstad. Veel ministries hebben we dus in en om Kaapstad gedaan. De focus lag vooral in Evangelisatie. We hebben op verschillende manieren en plaatsen het evangelie mogen brengen. Zelfs in de trein! Heel bijzonder om te zien dat mensen heel erg open staan. Bijna iedereen vind het fijn als je voor hen bidt. Tegelijk is er ook heel veel religie en is het heel lastig om mensen te laten zien dat God echt een persoonlijke relatie met hen wil.
Maar God is aan het werk hier en dat is tof om te zien.

Gister zijn we weer vertrokken uit Muizenberg. Na vijf uur rijden kwamen we aan in George. Hier gaan we een week lang aan het werk in een kerk in de community. En we hebben heel veel geluk want we verblijven bij een Nederlands echtpaar die al 20 jaar in Zuid Afrika wonen. Zij zijn betrokken bij deze kerk maar hebben ook een bed&breakfast. Echt super mooi en luxe. Over de vorige locaties waar we verbleven waren we al heel tevreden maar het is echt een zegen om weer onder een dekbed te slapen ipv in een slaapzak en om onder een douche te staan die een normale temperatuur heeft ipv heel warm of heel koud.
Het gaat een hele drukke week worden hier dus het is heerlijk dat we hier lekker kunnen ontspannen.

Het is heel gek want het is hier herfst en inmiddels beginnen de blaadjes van de bomen te vallen. Gelukkig is de temperatuur nog wel lekker.

Vanochtend zijn we al in de kerk geweest en hebben we een drama gedaan en gezongen. De rest van de dag zijn we vrij omdat we deze week verder geen vrije dag hebben. Ik ben erg benieuwd wat deze week weer gaat brengen. Ik kijk er naar uit om de mensen in George beter te leren kennen.

Helaas zijn we hier maar kort want zaterdag vertrekken we alweer naar Jeffrey's Bay. Dat is dan ook gelijk de laatste locatie. We blijven daar voor 3,5 week en dan begint de lange reis terug alweer! We reizen eerst terug naar Worcester met de auto. Dat is ongeveer 8 uur rijden. Omdat de reis anders wel heel lang wordt blijven we daar een nachtje slapen en de volgende dag vliegen we weer via Dubai terug naar Nederland. 8 juni hoop ik weer in Nederland te zijn voor de laatste week debriefing. Maar gelukkig duurt dat allemaal nog even.