judithfontein.reismee.nl

OUTREACH IS COMING!

De lesfase zit er alweer bijna op. We zijn al weken druk met de voorbereiding voor outreach maar op het laatste moment moet er toch altijd weer veel gebeuren. Deze laatste lesweek staat in het teken van teambuilding dus we zijn het grootste deel van de tijd al opgesplitst in de outreach teams. Maandag hebben we een DISC test gemaakt en vandaag en morgen zijn we buiten (KOUD!!) om allerlei teambuilding activiteiten te doen. We hebben vandaag allemaal leuke spellen gedaan. We moesten bijvoorbeeld allemaal in een cirkel gaan staan en vervolgens werden we geblinddoekt en kregen we een touw in onze handen. Toen moesten we een vierkant maken. Dat klinkt makkelijk maar als je niets kunt zien is dat een hele uitdaging. Ook moesten we met zijn allen op een zeil gaan staan en zo snel mogelijk naar de andere kant van het veld komen zonder van het zeil af te gaan. Alleen de leider mocht van het zeil af. Ik moet er toch even bij vermelden dat wij als Zuid-Afrika team met onze geniale spring-en-trek technieken de eerste waren die over de streep kwamen.

Natuurlijk wilde ze ook dat we uit onze comfortzone zouden komen dus moesten we langs een touwladdertje omhoog klimmen in een hele hoge boom om vervolgens over een balk naar een ander teamlid te lopen die langs een andere boom omhoog was geklommen. De bedoeling was dat je elkaar vervolgens zou proberen van de balk te duwen. Ik ben echt geen held met dit soort dingen dus ik heb het uitgesteld tot het laatste moment, stiekem hopend dat er geen tijd meer zou zijn of dat er iets zou gebeuren waardoor ik niet aan de beurt hoefde te komen. Maar helaas. Gelukkig was ik samen met Esther en stond zij er ook niet echt om te springen. Met trillende beentjes zijn we dus naar boven geklommen. Ik heb minstens 3x op het punt gestaan dat ik echt niet meer verder wilde maar ik heb het gedaan. Alleen het elkaar er vanaf duwen vonden we echt te ver gaan dus zijn we samen hand in hand naar beneden gesprongen. Ik was erg opgelucht toen ik weer levend en wel op de grond stond.

Verder zijn we deze week druk met de voorbereidingen voor outreach. Op het laatste moment zijn er altijd nog zoveel dingen die geregeld moeten worden. Donderdag hebben we een afscheidsdienst en ook daarvoor moet nog veel worden voorbereid. Ondertussen probeer ik ook nog zoveel mogelijk te genieten van alle leuke dingen en de momenten samen met de mensen die naar Indonesië gaan, want die moet ik straks ook 2,5 maand gaan missen. Vanavond hebben we met het housekeeping team van Licht in Duuster gezellig gegeten bij onze werktaak begeleider. Dat was een hele gezellige afsluiting en fijne beloning voor het schoonmaken van alle wc’s en douches ;-)

Volgende week gaan we dan echt vertrekken. Nog steeds een beetje raar om te beseffen maar ik kijk er erg naar uit! Mijn volgende update komt waarschijnlijk vanuit Zuid Afrika. Ik zal daar niet heel veel gelegenheid hebben om te internetten maar ik ga proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Er komt ook een blog van ons team waar in ieder geval regelmatig een update op zal verschijnen dus via die weg kunnen jullie ook volgen wat we allemaal doen. Als ik weet wat de blog is zal ik de link hier plaatsen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!