judithfontein.reismee.nl

ZUID AFRIKA!!

Week 5 is ook alweer voorbij! De outreach teams zijn gevormd en volgende week starten we met de voorbereidingen voor de outreach. Ik ga naar Zuid Afrika samen met een geweldig team! Het vormen van de teams was nog even spannend, want er waren maar 4 mensen die in eerste instantie voor Zuid Afrika gekozen hadden, de rest wilde allemaal naar Indonesië. De staff heeft toen gevraagd of iedereen opnieuw wilde bidden en nadenken of ze misschien wilden switchen en nu hebben we een team van 9 mensen die naar Zuid Afrika gaan en 10 die naar Indonesië gaan.

Eigenlijk heb ik meer met Azië dan met Afrika maar Zuid Afrika lijkt me toch wel een heel tof land en de projecten die we daar mogelijk kunnen gaan doen spraken me ook meer aan dan Indonesië. Ik ben dus heel erg blij met mijn keuze en ik heb ook echt zin om daar heen te gaan nu.

Vorige week sprak Ada Bruynes over identiteit. Een hele intensieve maar ook goede week. Het ging over het vinden van je identiteit in God. Je identiteit in God staat vast en is stabiel. Dit is iets anders dan je zelfbeeld waarin leugens kunnen komen. Donderdagavond kregen we de kans om leugens te verbreken. We kregen allemaal een spiegel waarop we een leugen mochten schrijven. Vervolgens mochten we die met een hamer kapot slaan. Vrijdag kregen we vervolgens een nieuwe spiegel waarop we de waarheid mochten schrijven.

Verder hadden we vorige week maandagavond een seminar over homoseksualiteit door mensen van YWAM Amsterdam. Heel interessant om hun verhaal te horen. Woensdagavond hebben we met small group de verjaardag van een Canadese klasgenoot gevierd met een surprise party met typisch Nederlandse spelletjes zoals spijkerpoepen en koekhappen.

Alle drukte rondom het vormen van de outreachteams en de intensieve les week maakte dat het een hele vermoeiende week was. Maar het was zeker een goede week. Ik was wel erg toe aan weekend aan het einde van de week. Gelukkig gingen we deze keer op local outreach werken met zwaar verstandelijk en lichamelijk beperkte mensen. Ik heb toen een uur relaxt in de snoezelruimte gezeten met één van die mensen. Heel ontspannend ;-)
Vrijdagavond hebben we met een hele groep sardientje gespeeld. Dat is een soort omgekeerd verstoppertje. Iemand verstopt zich in het huis en de rest moet die persoon gaan zoeken en als ze hem gevonden hebben erbij verstoppen. Heel hilarisch om met z’n allen onder de douche te staan of in een te kleine kast te zitten. Daarna nog even met een paar mensen film gekeken. Zaterdag lekker uitgeslapen en geshopt in Epe. Ik wist ook niet dat het mogelijk was maar ze hebben nog best leuke winkels in dat kleine dorpje. En ’s avonds film gekeken op de beamer in de huiskamer. Zondag was het journal tijd dus ben ik de hele ochtend bezig geweest met huiswerk. En zondagavond was the happening. Een soort kerkdienst georganiseerd door YWAM die elke eerste zondag van de maand is.

Deze week sprak Arleen Westerhof over de Heilige Geest en Gods stem verstaan. Opnieuw een hele bijzondere en leerzame week. Arleen heeft de gave van profetie en heeft over iedereen uit de groep een profetie uitgesproken. Heel bijzonder om te horen allemaal. Heel bijzonder om te zien hoe God in het leven van iedereen aan het werk is. Ik merk dat God bezig is in mijn leven en ik raak steeds meer onder de indruk van hoe groot Hij is.

Verder wil ik iedereen nog even bedanken voor het sturen van kaartjes en lieve berichtjes. Ik heb niet altijd tijd om er (snel) op te reageren maar ik waardeer het echt heel erg en vind het leuk om van jullie te horen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!