judithfontein.reismee.nl

Update

Blijkbaar ben ik niet zo goed in het bijhouden van een blog want ik heb al drie weken niets geschreven. Maar hier weer even een update van de afgelopen tijd.

Week 6 ging over relaties. We hadden een hele leuke spreker die bij ons op LID verbleef. Hij had chocola bij zich en we waren altijd welkom om langs te komen voor een gesprekje en chocola. Je begrijpt dat hij onmiddelijk mijn favoriete spreker was. We hadden deze week ook een vrouwenavond (en de mannen een mannenavond). De vrouwen avond was op valentijnsdag en halverwege de avond kwamen de jongens binnen met voor iedereen een roos met een lief persoonlijk kaartje. Erg leuk.

Week 7 was een beetje een andere week dan anders. De eerste twee dagen had we les over het thema voice for the voiceless. Dit ging over leed in de wereld. Op woensdag hadden we een ochtend alleen met God. En donderdag en vrijdag gingen over evangelisatie. Dat gingen we donderdag avond gelijk in de praktijk brengen in Apeldoorn. Vrijdag avond hadden we een lovefeast. Een hele gezellige avond met lekker eten en iedereen mooi aangekleed. Na zo'n drukke week hadden we geen tijd om bij te komen maar de volgende ochtend vroeg vertrokken we alweer naar Letland.

Afgelopen week hebben we dus doorgebracht in Letland. De eerste dagen waren voorbereidingsdagen en hebben we spullen uitgeladen die met vrachtwagens aankwamen uit Nederland, Noorwegen en Denemarken. En we hebben voedselpaketten gemaakt. We waren met 450 mensen uit 33 verschillende landen. Heel gaaf om met zoveel mensen bij elkaar te zijn en allemaal met hetzelfde doel, om de liefde van Jezus te verspreiden in de stad Liepaja. De rest van de dagen hebben we voedselpaketten uitgedeeld en we zijn een avond naar een weeshuis geweest. Hele bijzondere ervaring. We hebben bijzondere dingen meegemaakt en God was echt aan het werk afgelopen week. Meer dan 100 mensen hebben hun leven aan Jezus gegeven. Als afsluiting hadden we op vrijdagavond een lovefeast met de locals en ter voorbereiding daarvan ben ik samen met was dts klasgenoten de hele dag bezig geweest met groenten snijden. Daarna hebben we met zijn allen pizza gegeten en zaterdagochtend om half 5 vertrokken we alweer richting het vliegveld. Gister en vandaag dus niet veel gedaan en lekker bijgeslapen en uitgerust. De september DTS is dit weekend ook terug gekomen van hun outreach dus het is nu lekker druk hier.

Vanavond nog even genieten van een lekkere vrije avond en dan gaat morgen het gewone schoolritme weer beginnen.